نشست «نومعلمان» دانشگاه فرهنگیان استان ایلام با هدف تبیین ضرورت، نقش و اهمیت برنامه درسی کارورزی در کارآیی و اثربخشی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان ایلام؛ دوشنبه 98/2/23 نشست نومعلمان (فارغ التحصیلان سه سال گذشته دانشگاه فرهنگیان استان ایلام) با هدف تبیین ضرورت، نقش و اهمیت برنامه درسی کارورزی در کارآیی و اثربخشی با حضور دکتر شیری سرپرست مدیریت امور پردیس های استانی، حجت الاسلام و المسلمین صغیرا نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان، معاونان اداره کل و نماینده مدیران آموزش و پرورش استان، روسای پردیس ها، اعضای هیات علمی و کارکنان در محل سالن جلسات پردیس امام جعفر صادق (ع) تشکیل گردید.
در این نشست دکتر شیری ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته توسط مدیران و معلمانِ مدارس مجری طرح کارورزی، با توجه به اهمیت و نقش مهم کارورزی در مدارس اظهار کرد: مهارت دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان درکلاس داری با مهارت فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر که کارورزی طی نکردند قابل قیاس نیست همین برای دانشگاه فرهنگیان کفایت می کند که بتواند این مهارت را به درستی آموزش دهد.
سپس دکتر مهردادی معاونت آموزش ابتدایی در بخشی از سخنان خود در خصوص بحث کارورزی گفت: زمینه لازم دستیابی به معلمی خودشناسی و خودسازی است، زمانی می تواند محقق شود که روحیه پرسشگری و عمل گرایی را در خود ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: کارورزی بازی کردن نقش معلم است، معلم بایستی سه نکته خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب عمل کردن را دقت داشته باشد.
دکتر بلوچی از اساتید دانشگاه نیز با بیان اینکه کارورزی در دانشگاه یک مثلث سه ضلعی متشکل از دانشجو معلم، معلمان راهنما که نقش کلیدی را ایفا می کنند و اساتید کارورز که علاوه بر کار نظارتی تجربیات خود را در اختیار کارورزان قرار می دهند می باشد، اظهار کرد: کارورزی حلقه اتصال دهنده و رابط تئوری و عمل است.
در پایان نشست، یک نفر به نمایندگی از نومعلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان ایلام، ضمن بررسی مزایا و معایب برنامه درسی کارورزی و اهداف ارزشیابی توصیفی به بحث پیرامون چالش های پیش روی نومعلمان در فضای واقعی مدارس پرداختند.